Je při prodeji nutností vlastní web nemovitosti?

Napsal Radek Brila

Web nemovitosti je jedním z mnoha marketingových nástrojů dneška, o nichž by s vámi měl váš realitní makléř hovořit. My jsme nedávno opět zprovoznili další web pro našeho stálého klienta – menšího developera (podívejte se, jak se nám povedl) a při té příležitosti jsme se zamysleli: Jak poznat dobrý web nemovitosti? A jak si můžete jako potenciální klienti být jistí, že s ním makléř umí pracovat?

Ne vždy, ne pro všechny 

Základním pravidlem je, že web se – stejně jako další nástroje prodeje – hodí jen pro některé nemovitosti. Jen některým nemovitostem a jejich vlastníkům totiž skutečně udělá dobrou službu. To samé platí zřejmě o všech marketingových nástrojích a strategiích s jedinou výjimkou: profesionální fotografie jsou naprostou samozřejmostí pro všechny nemovitosti i typy transkací. 

Jakkoli vstupujete do realitní transkace na straně prodávajících možná poprvé v životě, nenechte se opít rohlíkem a skutečně se zamyslete, zda vám strategie předložená realitním makléřem dává opravdu smysl. Proberte, jakou nemovitost vlastně spolu budete nabízet a jaká je vaše cílová skupina. Mluvíme tu o pouhém zdravém rozumu: uniformní 2+kk z druhé ruky v novostavbě na okraji Prahy potřebuje zcela jinou strategii prodeje než dům v malém městečku s unikátními historickými prvky. Nikoli horší nebo méně nákladnou, ale zcela jinou. Je celá škála nástrojů, s nimiž lze pracovat, od cílení na sociálních sítích přes vlastní web nemovitosti, homestaging či videoprohlídku až po tištěné brožury a další. Ale profesionalitu automaticky neznačí, že je makléř chce vyčerpat všechny bez rozmyslu! Pokud si chcete popovídat o možnostech, které má naše realitní kancelář a chcete se podívat na konkrétní příklady jejich využití, neváhejte se s námi spojit.

Jak poznáte, že se jde správným směrem

Určitě budete souhlasit, že web, na němž jsou stejné informace jako v běžné inzerci (nebo v horším případě je zde ještě méně informací), vám jako klientovi nic nepřináší. Na webu nemovitosti by návštěvníci měli nalézt víc informací a podrobnosti, které se do běžného inzerátu nevejdou nebo zde ani nemohou být uvedeny (například z kapacitních důvodů nebo kvůli pravidlům provozovatele serveru). 

Abyste poznali, že jste si vybrali pro spolupráci skutečného odborníka na svém lokalitě, nemusíte být IT specialista ani blázen do grafického designu. Poslouchejte, proč makléř navrhuje, že postaví právě vaší nemovitosti vlastní web. Koho sem chce přivést a jak? Ptejte se, co chce návštěvníkům webu předložit za informace a zamyslete se, jestli vám jeho odpověď dává smysl.

Ostatně, to je klíč k úspěšné realitní transkaci ve všech ohledech. Hodně štěstí v té vaší!

Alžběta Brilová

3 zdroje mylných představ prodávajících o ceně

Pojďme se podívat, kde berou někteří prodávající inspiraci ke svým příliš vysoko naceněným nemovitostem.

Číst více

Radek Brila

Jak reagovat na požadavky nájemníků v souvislosti s COVID...

Bezprecedentní situace, ve které jsme se všichni ocitli. Jak postupovat s vašimi nájemníky?

Číst více

Radek Brila

Ex-AirBnB byty. Stojí to za to?

Centrum Prahy se vylidnilo a s ním i turistické byty. Jsou tedy na bydlení?

Číst více

 

Designed by Brand Manufacture, developed by LeWeSt.cz